Кое прави живота успешен?

„Ако се надявахте да чуете, че можете да спечелите милиони и слава, като работите само когато ви се работи и без да правите жертви, е, тогава просто затворете книгата и идете да гледате реклами за продажба на недвижими имоти без плащане в брой. Дошли сте не където трябва.“
Всички се стремим към успех. В работата, в любовта, в живота като цяло. Но е видно, че не винаги успяваме. Може да работим много, да се стараем, да правим всичко както трябва и въпреки това да не сме постигнали заветната цел. Още по-дразнещо става, когато видим някой, който не е положил толкова усилия, но всичко му се получава на мига.

И тук идва въпросът: Има ли рецепта за успех? Какво точно значи това и как най-лесно да го постигнем? Ерик Баркър твърди, че чрез неговата книга „Истини и митове за успеха“ може да ни насочи в правилната посока. Той го прави като развенчава едни от най-големите митове и клишета за постигане на големите постижения.

Ерик Баркър е автор на един от най-популярните блогове за личностно развитие и общуване. Той споделя с хилядите си последователи практически съвети, основани на научни данни. Той смесва сухите научни факти с практически примери, които доказват (или не) даденото твърдение.

В книгата се засягат много интересени теми като защо отличниците рядко стават милионери и кой е начинът да получиш повишение: трудолюбието или подмазването. Как един сериен убиец може да е много по-успешен от нас в това, което прави и какво можем да научим от уличните банди и пиратите. До каква степен това кой познаваш е важно и трябва ли да има баланс в самоувереността ни. И, разбира се, се търси отговор на вечния въпрос: Можем ли да намерим баланс между работата и личния живот? Можем ли да псотигнем успех без яко бачкане"?
Аз лично приключих книгата с много смесени чувства. За щастие на финала положителното надделяваше.

Ще започна с това, което ми хареса, а именно: страхотните примери и общата култура, които ми донесе тази книга. Авторът наистина се е постарал да направи нещата възможно най-интересни за читателите. Цялата суха теория е представена с едни страхотни и запомнящи се примери, които обрисуват идеално всичко това, което може да се каже в цяла книга. Болести, за които не бях чувал, личности, които със своята странност са постигнали голям успех, серийни убийци мотивирани до толкова, че са готови да станат лекари само и само да могат да убиват на спокойствие .. и още, и още. Просто не искам да ви издавам всичко, което може да прочетете на страниците на тази книга. И не искам да ви го издавам, защото написаното наистина е любопитно. Разбира се, всеки един отделен пример е минал през призмата на успеха и как мжем да го постигнем без заучени идеи.
Ерик Баркър
Но тук стигаме и до това, което на мен не ми допадна. Тази книга е сравнявана с „Тънкото изкуство да не ти пука“. В чужбина дори кориците им са подобни. Огромната ралзика между двете обаче е стилът на писане. Докато при Марк Менсън всичко беше на ниво съвети и обясняване тип „разговори на по бира в бара с приятели“, то Ерик Баркър определено набляга и на научната част. Той доста подробно се интересува от даден мит за успеха, разглежда го от няколко гледни точки, прави интервюта с изявени психолози и хора, които се интересуват от човешкото поведение и прилага доста научни термини и похвати. За мен авторът доста се отплесваше на моменти и след ярките примери на практика, които ми хващаха вниманието в началото на всяка глава, неговите разсъжения и прочувания ми дойдоха малко в повече. На моменти дори ми доскучаха. Просто за мен Баркър е смесил два тотално различни стила, които не си пасваха. Или поне при мен не се получи.

В крайна сметка обаче мнението ми за „Истнини и митове за успеха“ определено е положително. Научих доста неща от тази книга. Неща, за които нямах дори бегла представа. Накара ме да се замисля, да се размсея, а и признавам познах и някои мои собствени грешки в мисленето и поведението, над които трябва да наблегна, и да коригирам. Харесаха ми и неговите разсъжедания отностно самочувствието и самоувереността – теми, които ме засягат лично.

Определено препоръчвам книгата на всички фенове на този жанр, най-малкото да разберете защо, само заради силната вяра в себе си, един напълно луд човек, става първият император на САЩ. ;)

CONVERSATION